Salesforce’un 2. çeyrek görünümü bulut talebindeki durgunluk nedeniyle yetersiz kaldı
Önde gelen bulut tabanlı yazılım şirketlerinden Salesforce, ikinci çeyrek kazanç ve gelirlerinin analistlerin beklentilerinin altında kalacağını öngörerek, bu açığı müşterilerin bulut ve kurumsal iş ürünlerine yönelik harcamalarının azalmasına bağladı. Çarşamba günü yapılan açıklama, mesai sonrası işlemlerde Salesforce hisselerinde %16’lık önemli bir düşüşe yol açtı.
Şirket 2. çeyrek gelir hedefini 9,20 milyar ila 9,25 milyar dolar aralığında belirledi ki bu rakam LSEG verilerine dayanan 9,37 milyar dolarlık tahminin altında. Bu düşük hedef, yüksek faiz oranları ve enflasyona ilişkin endişeler nedeniyle bütçelerini sıkılaştıran müşterilerin temkinli yaklaşımını yansıtıyor.
Salesforce’un ilk çeyrek geliri 9,13 milyar dolar olarak gerçekleşti ve ortalama analist tahmini olan 9,18 milyar doları karşılayamadı. Bu performans, müşteri harcamalarının arttığını gören Amazon.com ve Microsoft gibi diğer bulut sektörü liderlerinin güçlü sonuçlarıyla tezat oluşturuyor.
Gelir kaybına rağmen Salesforce, ilk çeyrek için hisse başına düzeltilmiş kazançta %44’lük önemli bir artış kaydederek 2,44 dolara ulaştı ve analistlerin 2,38 dolarlık tahminini aştı.
Şirket, gelir ve kâr marjlarını artırmak için teknolojiyi geniş ürün yelpazesine entegre etmeyi amaçlayarak kaynaklarını yapay zekâya yönlendiriyor. Ayrıca Salesforce, aktivist yatırımcılardan gelen baskılara hisse geri alımlarını artırarak, karlılığı vurgulayarak ve birleşme ve satın alma komitesini dağıtarak yanıt veriyor.
Tüm yıl gelir tahmini aynı kalırken, Salesforce 2025 mali yılı için işletme marjı görünümünü revize ederek daha önce öngörülen %20,4’ten %19,9’a düşürdü.
Önümüzdeki ikinci çeyrek için şirket, hisse başına düzeltilmiş kazancın 2,34 ila 2,36 dolar aralığında olmasını öngörüyor ki bu da beklenen 2,40 doların biraz altında.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.