Ekonomi

“Kredisiz hayat ürünlerinin payını artıracağız”

Hayat şubesi, kredi bağlantıları ile büyüyen bir şubedir. Sigortalı müşterilerin %80’i sadece kredi kullanırken hayat sigortası yaptırıyor. Kredi kullanımı arttıkça bu şube de büyüyor. Ancak şirketin hedefi kredisiz büyüme sağlamaktır. Bu branşta birçok yeniliğe imza atacaklarını söyleyen BNP Paribas Cardif Türkiye CEO’su Cemal Kişmir, DÜNYA’nın sorularını yanıtladı.

Deprem hayat sigortasındaki istikrarı nasıl değiştirdi?

Yaşadığımız 6 Şubat depremi, sigorta oranının diğer bölgelere göre nispeten daha düşük olduğu deprem bölgesinde bu gerekliliğin ne kadar değerli olduğunu bize bir kez daha hatırlattı. Sigorta, “felaket riski” olarak tanımlanan deprem, sel, fırtına gibi geniş kitleleri ve coğrafyayı etkileyen risklere karşı en temel teminat olarak karşımıza çıkıyor.

Müşteri hayat branşına nasıl bakıyor?

Türkiye sigorta sektörünü değerlendirdiğimizde kişi başına düşen poliçe sayısı oldukça düşüktür. Kişi başına düşen sigorta poliçe sayısı 2021’de 1,35 iken 2022’de bu sayı 1,48’e çıktı. Ancak bu sayı konut, işyeri, sağlık ve hayat dahil tüm sigorta kollarını içeriyor. Bu oran mevcut seviyenin üç katı olmalıdır.

Sadece hayat sigortasına baktığımızda geçen yıl 18-65 yaş arası nüfusa göre sigortalılık oranı yüzde 14 iken bu oran 2022’de yüzde 17’ye çıktı.

Gelişmiş bir ekonomide bu oran en az yüzde 50 olmalıdır.

Bu şubedeki müşteri profili nedir?

Hayat branşında sigorta prim üretiminin yaklaşık %80’inin banka sigortacılığı kanalından geldiği görülmektedir. Özellikle taksitli kredilerde bankaların büyümesine paralel olarak kredili hayat sigortasının büyümesi bölümün büyümesini sağlamaktadır. Bu nedenle kredili hayat sigortaları için müşteri profilini incelediğimizde bu sigortalıların çoğunlukla bankaların bireysel kredi kullanan orta yaş segmentinde olan ve iş hayatında çalışan kişiler olduğunu söyleyebiliriz. Ticari segment için, çoğunlukla orta yaşlı şirket sahipleri ve ortakları, şirketlerinin ticari kredi riskleri için hayat sigortası yaptırmaktadır.

Son yıllarda özellikle hayat sigortacılığındaki farkındalığın artmasıyla birlikte önümüzdeki dönemde bireylerin kredisi ne olursa olsun kendi ihtiyaçları için hayat sigortası taleplerinin artmaya başladığını da gözlemlemekteyiz. Aynı zamanda bireylerin yanı sıra kurum çalışanları için de kapsamlı küme hayat sigortası talebinde artış olduğunu söyleyebiliriz.

Bireylerin krediden bağımsız hayat sigortası taleplerine ve ölüm dışında tehlikeli hastalık, iş göremezlik, maluliyet, tedavi giderleri gibi ek teminatları güçlü poliçelere ilgi gösterdiğini söyleyebiliriz. Ayrıca, uzun vadede dövize dayalı prim ödeyerek hayat sigortası alan ve yatırdığı bedeli geri alan müşteri profillerinde, çocuklarının eğitim hayatını sigortalamak isteyen ebeveynlerin eğitim sigortası talepleri son yıllarda önemli ölçüde artmıştır. makul bir süre sonra riskin gerçekleşmemesi durumunda prim iadesi ile yabancı para cinsinden. Kredisiz temaslı hayat sigortacılığındaki büyümenin 2023 yılında da devam edeceğini öngörüyoruz.

Yeni BES yönetmeliği bölümü nasıl etkileyecek?

Sektörün uzun süredir beklediği bir gelişmeydi. Önümüzdeki dönemde şubenin gelişimine olumlu katkı sağlayacağını düşünüyoruz.

2023 için beklentileriniz ve hedefleriniz neler?

2022 yılında toplam 2,5 milyar TL prim üretimine ve 9,8 milyar TL fon büyüklüğüne ulaştık. 2023 yılında tüm bu hedefler sonucunda yaklaşık 4 milyar TL prim üretimine ve 15 milyar TL fon büyüklüğüne ulaşmayı hedefliyoruz.

2023 yılında hayat sigortası alanında büyümeye odaklanacağız. Hayat sigortasında, kredi kullanımına paralel olarak kredi bağlantılı hayat sigortası ürünlerimizde önemli bir artış öngörüyoruz.

Ancak BNP Paribas Cardif Türkiye olarak bu alandaki temel stratejik hedefimiz kredi temassız çalışmalarımızın bankasürans prim üretimindeki payını çok daha yukarılara taşımaktır.

Kredisiz hayat sigortacılığında ürün gamını genişletmek için kümemizin dünyadaki diğer ülkelerdeki ürün trendlerini yakından takip ediyoruz.

Hayata giriş yaşını 70’e çıkardık

“Şu anda en yeni çalışmalarımızdan biri olan Hayat Yolunda ürünümüzün toplam üretimimiz içindeki payı yüzde 10’a ulaştı. Bireysel hayat sigortası poliçelerinin yanı sıra firmalara da çok avantajlı teklifler sunuyoruz. ve çalışanlarını kapsayacak küme hayat sigortaları için güçlü teminatlar 2022 yılında küme poliçesi kapsamında değerli kümelerin üyelerini bünyemize kattık ve 2023 yılında küme poliçelerimiz ile bu alandaki büyüme potansiyelini kullanmayı hedefliyoruz. Banka satış kanalımız başta olmak üzere yeni çalışmalarımızın ve dağıtım kanalı çeşitliliğimizin etkisiyle kredisiz hayat işlerimizin payı yüzde 10’dan yüzde 21’e çıktı.2023 yılında bu oranı yüzde 30’a çıkarmayı hedefliyoruz. Ayrıca çalışmalarımızdaki garantileri zenginleştirirken aynı zamanda daha geniş kitlelere ulaşabilmek adına tüm yaşam çalışmalarımızda giriş yaşını 70’e, kullanım yaşını 75’e çıkardık. Bunun olumlu etkisini hem artan müşteri sayısında hem de artan prim üretiminde görüyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu